Op naar Monzambano. - Reisverslag uit Monzambano, Italië van Angelique Meulen - WaarBenJij.nu Op naar Monzambano. - Reisverslag uit Monzambano, Italië van Angelique Meulen - WaarBenJij.nu

Op naar Monzambano.

Door: Angelique.

Blijf op de hoogte en volg Angelique

27 Juli 2018 | Italië, Monzambano

Vanmorgen zijn we iets later vertrokken dan gepland. Het bed lag verdorie nog zo lekker! Om 08.30u zaten we goed en wel op de snelweg naar Zwitserland. Twee jaar geleden stond er iemand bij de grensovergang waar je het Zwitsers vignet kon kopen. Dit jaar dachten wij op dezelfde manier het vignet te kopen, maar.. er stond niemand?! Bij het eerstvolgende tankstation gelijk maar het vignet gehaald om een fikse boete te voorkomen. Met vignet de snelweg weer op en hoppa, karren maar! En oh wat hebben we genoten van het prachtige landschap van Zwitserland. Als je verliefd kunt worden op een landschap, dan is het daar! Adembenemend. Het zal je nooit vervelen. Rond 11.00u gingen we de Gotthardtunnel in. Gelukkig hadden we daar weinig last van file en konden we vrij snel doorrijden. Na de tunnel van 17 kilometer rijden we nog een stuk door Zwitserland om eindelijk Italië te bereiken. We ondervinden enorme drukte en files vanaf Milaan en verder, wat onze reis best wat vertraagd heeft.
Eindelijk komen we rond 16.30u aan op onze bestemming; Agriturismo Lupo Bianco in Monzambano. Een zeer vriendelijke ontvangst door de familie. Een verblijfplaats met welgeteld 7 kamers op de begane grond met een heerlijk terrasje ervoor en aangrenzend een leuke speelgelegenheid voor de kinderen. De restaurants gaan hier pas om 19.00u open, dus we konden lekker rustig aan doen tot aan etenstijd. Aan de familie hebben we gevraagd wat ze ons aan konden bevelen en dat was pizzeria trattoria C'era una Volta. Een ontzettend gezellig restaurantje met allemaal locals, vriendelijk personeel en lekker eten.
Terug op ons plekje spelen de kinderen nog even op de schommel en de glijbaan waarna het tijd is om te gaan douchen en slapen. Leighton was in de auto al in slaap gevallen met zijn rond gegeten buikje. De andere twee zijn na het douchen ook als een blok in slaap gevallen.
Na 22.00u nog even op zoek gegaan naar de bloedmaan, welke ik heb mogen aanschouwen! Wel ver weg, maar in ieder geval gezien! Een mooie afsluiter van de dag.
Ik zeg; op naar de volgende mooie dag!

• 27 Juli 2018 - 22:49

Harmina Dijkhuis:

wij zijn blij dat jullie veilig op jullie bestemming zijn aangekomen nu maar genieten hoop dat jullie mooi weer hebben al hoewel het wel iets minder mag maar ja moeten het er maar mee doen toch hoop ook voor de hondjes dat er snel een beetje verkoeling komt nu ga ik ook maar slapen en wacht met smart op de volgende berichtjes en foto.s liefs lallie en minie en opa en oma groetjes en kusjes

• 28 Juli 2018 - 04:53

J.J.:

Blij dat jullie goed zijn aangekomen!