Het mooie Venetië. - Reisverslag uit Venetië, Italië van Angelique Meulen - WaarBenJij.nu Het mooie Venetië. - Reisverslag uit Venetië, Italië van Angelique Meulen - WaarBenJij.nu

Het mooie Venetië.

Door: Angelique.

Blijf op de hoogte en volg Angelique

28 Juli 2018 | Italië, Venetië

Vanmorgen zaten wij om 08.00u aan het ontbijt. Bijna alles lokale producten, zelfgemaakt jam, chocoladebroodjes en dergelijke. Echt een heerlijk ontbijt. Rond 09.00u zijn we vertrokken naar Marghera waar we onze auto zouden parkeren om vervolgens met een pendelbus naar Venetië te worden gebracht. Dit alles verliep soepeltjes en rond 11.30u stonden we in Venetië.
Al lopende kwamen we aan bij de boot City Sightseeing waarmee we richting de grote bezienswaardigheden zouden gaan. Even na 12en stonden we weer op de kade en zijn ter voet verder gegaan naar het San Marco plein. Veel toerisme, maar prima te doen. Ik had verwacht dat het zo druk zou zijn dat je er amper kon lopen, maar dat viel reuze mee. Leighton kon ook even zijn benen losgooien en ging achter de duiven aan. Layla kreeg van een vrouw nog wat kruimels om op haar hand te houden, zodat de duiven op haar arm zouden gaan zitten. Maar Layla begreep er niets van en liet alles gewoon op de grond vallen zodat ze het op konden eten. Maar ach, ze hebben zich vermaakt!
We hebben hierna onze weg vervolgt naar de Brug der Zuchten, waar vroeger gevangenen overheen moesten lopen naar de gevangenis. Hier zaten ooit de gevangenen Casanova en Galileo Galilei.
Na wat foto's zijn we verder gegaan richting de Rialto brug. Onderweg hebben we eerst ijs gehaald bij GROM, waar ze zeer lekker ijs zouden moeten hebben. Layla en Logan kozen allebei de smaak framboos en ikzelf heb gevraagd wat aan te raden was. Echt heerlijk, ook al weet ik niet wat ik gehad heb, haha! En de framboos had ook een zeer intense smaak. Super. Zeker de moeite waard!
Bij de Rialto brug was het erg druk, we hebben wat foto's gemaakt en wat rondgekeken, maar zijn vrij snel verder gegaan, omdat het voor de kinderen te veel werd. Op de terugweg zijn we nog even met de kinderen de Disney winkel in geweest en mochten ze wat uitkiezen. Logan koos 2 auto's van Cars en Layla een Anna pop.
Daarna zijn we weer richting de boot gelopen en hebben hier heerlijk 1,5 uur over het water gevaren waarna we weer met de pendelbus richting onze auto gingen.
Tot slot moesten we nog 1,5 uur richting onze eindbestemming, maar dit duurde een stuk langer omdat we op deze wegen steeds van 50 naar 70 en naar 90 km/uur gingen. Er zat dus weinig vaart in en we konden niet hard rijden i.v.m. flitspalen en ook nog ontzettend gevaarlijke motorrijders met hun rare capriolen. Maar we zijn er. Sinds 20.00u. Eindelijk. Nu heerlijk 2 weken rust en genieten!

• 29 Juli 2018 - 13:18

Harmina Dijkhuis:

mooi dat jullie zo genoten hebben venetie zag er ook heel mooi uit moet je een keer gezien hebben toch geniet er maar van allemaal een dikke knuffel en groetjes van ons kusjessssssssssssssssssssss