Zaterdag - Zondag. - Reisverslag uit Fréjus, Frankrijk van Angelique Meulen - WaarBenJij.nu Zaterdag - Zondag. - Reisverslag uit Fréjus, Frankrijk van Angelique Meulen - WaarBenJij.nu

Zaterdag - Zondag.

Door: Angelique van der Meulen.

Blijf op de hoogte en volg Angelique

31 Mei 2015 | Frankrijk, Fréjus

Zaterdag:
In de ochtend zijn we eerst (zonder Jesse) naar de markt in Frejus geweest. Het lijkt een beetje op de bazaar in Beverwijk. Allerlei kleding en voedsel, maar we hoefden er niet naar om te kijken, want de prijzen waren niet om over naar huis te schrijven. Wel hebben we wat brood gekocht (heel lekker, net klaargemaakt, besuikerd brood, geen idee hoe het heet!). Daarna zijn we nog evern naar de supermarkt geweest voor de nodige dingen. Thuis aangekomen hebben we ons omgekleed en zijn we met ons allen weer naar het honden strand geweest. Jesse heeft zich weer kostelijk vermaakt. Continue met de bal de zee in. Hij kon er geen genoeg van krijgen! Eenmaal thuis lekker gegeten (gebraden kip van de markt) en daarna allemaal lekker gedoucht.
Zondag:
Vandaag zijn we om 08:30u naar Marseille vertrokken. De tweede grootste stad van Frankrijk. We hadden een aantal bezienswaardigheden genoteerd, waaronder Notre-Dame-de-la-Garde. We reden natuurlijk gelijk verkeerd, maar kwamen er uiteindelijk wel. Prachtig om te zien! Mooi groot met een prachtig uitzicht over de stad. Daarna zijn we naar Longchamp Palais gereden. Hiervoor moesten we naar een parkeergarage, maar helaas was deze gesloten! Lang moeten zoeken naar een andere plek. Uiteindelijk wel gevonden, maar toen wisten we niet meer waar we waren. Even gevraagd en toen bleek dat we nog een heel stuk moesten lopen. Eind goed, al goed, aangekomen met een slapende Layla op onze arm. Logan bij het mooie paleis een banaantje gegeten, waarna Layla haar ogen ook weer opende. Liepen we met ons tweeën de trappen op, bleek ik onze camera OP de auto te hebben laten liggen! Toen kon ik niet meer rustig rondlopen daar, dus hebben we helaas het park achter het paleis niet meer bezocht. Gelukkig lag onze camera er wel nog steeds (pfieuw!). Daarna zijn we nog naar Cours Julien geweest, waar je lekker zou kunnen eten en waar kinderen heerlijk konden spelen. Echter, was de plek naar onze mening, erg verpauperd. Het zag er niet uit en we hebben totaal niet lekker gegeten (misschien net de verkeerde plek uitgekozen). Ze hadden maar een kleine menukaart, waarvan we een gedeelte al niet konden bestellen, hert eten wat we kregen was vies. Layla was nog niet klaar, maar ze kwamen wel al mijn bord weghalen. Vervolgens ging Ming Logan verschonen, waren ze bang dat we weggingen en moesten we a-la-minute betalen en tot slot ook nog Ming zijn drinken weggehaald terwijl hij het nog niet eens op had! Oftewel SCHANDALIG! Toen hebben we ook besloten om maar weer terug te gaan naar het vakantiepark. We hebben wel eerst 10 keer langs de haven gereden, omdat we de weg niet wisten en we vele straten niet in mochten rijden. Al met al vonden we Marseille een verschrikkelijke stad om in te rijden, het stonk er verschrikkelijk naar urine en overal lagen zwervers midden op straat te slapen. Daarentegen wel mooie bezienswaardigheden (op cours Julien na dan).