Dag van aankomst. - Reisverslag uit Çolaklı, Turkije van Angelique Meulen - WaarBenJij.nu Dag van aankomst. - Reisverslag uit Çolaklı, Turkije van Angelique Meulen - WaarBenJij.nu

Dag van aankomst.

Door: Angelique.

Blijf op de hoogte en volg Angelique

25 April 2019 | Turkije, Çolaklı

Vanochtend, vertrekken om 06.00u. Zo was de planning. Echter, vertrokken we 20 minuten later, omdat ik in mijn slaap waarschijnlijk de wekker (die om 05.00u stond!) had uitgedrukt. Gelukkig hadden we alles al klaar staan en konden we na onszelf klaar te hebben gemaakt gelijk vertrekken. Om 06.20u dus.
 De heenreis ging als vanzelf, zonder problemen. Geen files en geen vervelende kinderen. We parkeerden onze auto in een Parkhaus van Parkvogel om van daaruit een stukje met de bus naar het vliegveld te rijden. Eenmaal daar aangekomen moesten we helemaal aan de andere kant van het vliegveld zijn om in te checken. Een roteind lopen dus. Het mooie was dat de kinderen wel even los konden gaan voordat we het vliegtuig in moesten. We moesten uiterlijk om 11.55u door de paspoortcontrole en we besloten om nog even rond te kijken tot die tijd. Dat was achteraf een heel slecht idee, want wát een rij stond daar ineens. En het ging ook ont-zet-tend sloom, wat met de kinderen niet echt een pretje was. Eind goed al goed, we zijn er doorheen gekomen en konden vlak daarna aan boord. Vlak na het opstijgen viel Leighton in slaap, dus dat was ideaal. De andere twee vermaakten zich prima. Na een tijdje hadden we iets turbulentie wat werd omgeroepen waar Leighton van wakker schrok. Gelukkig was hij wel een mooi poosje rustig en te vermaken. Tegen het einde werden alledrie de kinderen wat onrustig en werd het tijd om te landen. Gelukkig duurde dat niet heel lang en hebben we dus ook de vlucht overleefd!
 Op het vliegveld hoefden we niet op onze bagage te wachten, want we hadden alleen handbagage en we konden dus zo doorlopen. Eenmaal buiten kwamen we bij een poortje van onze reisorganisatie waar we te horen kregen met welke bus we verder moesten. Vrij kort daarop vertrokken we met een klein gezelschap en de eerste stop was ons hotel; Golden Coast Resort. Fijn om als eerste uit te mogen stappen en eindelijk op plaats van bestemming te zijn. Omdat we maar weinig bagage hadden konden we gelijk naar binnen en waren als eerste aan de beurt bij de receptie. We hebben onze spullen weggebracht naar onze kamer (echt prachtig groot met 2 aparte kamers om te slapen, een mooie ruime douche voorzien van shampoo, zeep en body lotion, 2 televisies en een balkonnetje met deels zeezicht) en zijn eerst gaan eten. Dit kon namelijk tot 21.00u. Heerlijk eten, een all-you-can-eat concept, maar met allemaal gerechten wat je in Nederland niet ziet. Heerlijk voor de eerste avond en benieuwd wat de rest van de dagen gaat brengen.
 Na het eten hebben we een poging gedaan om het hotel te verkennen en hebben al heel wat leuke dingen gezien, maar het is zo groot hier en nu donker in de avond, dat het lastig is om een goed overzicht te krijgen van alles. We zijn dus uiteindelijk teruggekeerd naar onze kamer, hebben een heerlijke douche genomen en gaan ons rustig opmaken voor een nieuwe dag.

• 25 April 2019 - 19:47

Harmina Dijkhuis:

ik ben blij dat jullie goed aan zijn gekomen dat het hotel mooi is lekker hebben gegeten wat heel belangrijk is voor ming de vretert heb nog heel veel plezier daar en ik hoor weer van jullie hier is ook alles goed en pank hoe is het verder met jou hopelijk goed veel plezier kusjesssssss doei