Dagje Siena of toch iets anders? - Reisverslag uit San Vincenzo, Italië van Angelique Meulen - WaarBenJij.nu Dagje Siena of toch iets anders? - Reisverslag uit San Vincenzo, Italië van Angelique Meulen - WaarBenJij.nu

Dagje Siena of toch iets anders?

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Angelique

01 Juni 2016 | Italië, San Vincenzo

Gisteren besloten we om vandaag naar Siena te gaan. Vanochtend dus op tijd en met goede moed met de auto vertrokken. Na een uur rijden vroeg ik aan Ming 'heb je eigenlijk je telefoon meegenomen?' 'Nee, zegt Ming, die ben ik vergeten en zit nog in de lader.' Waarop ik zeg dat dat niet zo handig is in het geval er iets gebeurd, aangezien ik de mijne ook niet mee had. Nog geen 5 minuten later begeeft de auto het. De motor is te heet. We staan stil en proberen rustig na te denken over wat we gaan doen. Ming probeert nog een stukje verder te rijden, maar dan begeeft de motor het helemaal en zijn we genoodzaakt onze gevarendriehoek te plaatsen. Ondertussen loopt Ming een stukje terug naar een huis om om hulp te vragen. Aangezien we in de middle of nowhere zitten spreekt men amper Engels. Toch weet Ming de man enigszins uit te leggen wat er aan de hand is en de man komt mee naar de auto. Kort daarop verschijnt er nog een automobilist met een beetje gebrekkig Engels en geeft aan de plaatselijke garage te bellen. Deze heeft ons opgehaald en de auto voor ons gerepareerd. Helaas heeft dit een poosje geduurd, een uur of 4! We hebben vertoeft in het dorpje, waar Helaas weinig te beleven viel, maar lopend konden we ook niet veel anders. We zijn de tijd gelukkig doorgekomen en zijn weer heelhuids terug op het vakantiepark. Siena... hebben we helaas niet meer gezien.
We hadden problemen met de pomp in/bij de motor. Deze was stuk en lekte waardoor de motor niet meer gekoeld werd. Helaas dat dit tijdens de vakantie gebeurde, maar dat is het risico van reizen met de auto. De les die we vandaag geleerd hebben: Een telefoon is handig, maar niet nodig! We redden ons op deze manier ook prima en zijn heel waarschijnlijk sneller geholpen dan dat we eerst contact hadden gezocht met Nederland.

Tot schrijfse!

• 01 Juni 2016 - 18:56

Ying-Ying:

Wat een autopech, ja! Gelukkig dat het allemaal goed is gekomen!

• 02 Juni 2016 - 00:24

Harmina:

och wat een pech allemaal zit jullie ook niet mee he is maar goed dat alles goed is verlopen anders hadden wij die kant ook nog moeten opkomen hahahhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa groetjes en kusjes van ons