The Peak. - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Angelique Meulen - WaarBenJij.nu The Peak. - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Angelique Meulen - WaarBenJij.nu

The Peak.

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Angelique

12 Augustus 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Lieve familie en vrienden,

Gisteravond zijn we naar de bioscoop geweest. De film waar we heen zijn geweest, is ‘Rise of the Planet of the Apes’. Een erg leuke/goede film. Zeker een aanrader! Voor de mensen die de vraag hebben; ja, het was gelukkig Engels gesproken, haha! We zullen deze vakantie nog wel een keer naar de bioscoop gaan, aangezien de prijs hier ‘geen drol kost’, zoals Ming-Fei dat altijd zo mooi kan zeggen.

Vandaag zijn we met de metro naar Central gegaan om vervolgens naar The Peak te gaan. Daarvoor moesten we met de tram. Helaas, waren we op een wat laat tijdstip, waardoor het erg druk was en we lang in de rij hebben gestaan hiervoor. Toch was de tram een erg leuke ervaring. Je gaat erg stijl omhoog naar de top, wat leuke uitzichten geeft vanuit de tram. Eenmaal aangekomen bij The Peak, moesten we nog een aantal roltrappen omhoog om helemaal aan de top te staan en over Hong Kong uit te kunnen kijken. Helaas, er is erg veel smog in Hong Kong wat een ietwat vertekend beeld geeft van de werkelijkheid (op kaartjes e.d. ziet het er een stuk indrukwekkender uit). Ik denk dat, wanneer je naar The Peak gaat, erg veel geluk moet hebben (vooral met het weer) om een goed en mooi uitzicht te hebben. Daarentegen was het zeker wel de moeite waard om gezien te hebben. Na wat foto’s te hebben gemaakt, zijn we wat gaan drinken. Van het lange wachten op de tram hadden we erg veel dorst gekregen. Vervolgens zijn we even door de ‘mall’ gelopen. Niets gekocht aangezien de prijzen niet echt laag zijn. We hebben dan ook snel onze weg vervolgd om een wandeltocht (hiking) te maken. We namen de ‘Hong Kong Trail’. Deze wandeltocht maakt een ronde met een prachtig uitzicht op Hong Kong, Kowloon, Victoria Harbour en de omliggende eilanden. De Peak Tower is het begin- en eindpunt van deze wandelroute (+/- 4km). Dit was een erg mooie en leuke ervaring. Je vindt op de wandelroute veel aparte bomen, bloemen, vlinders en dergelijke. Na eindelijk teruggekeerd te zijn bij de Peak Tower, zijn we wat gaan eten. Dit was erg lekker en vulde ook erg goed! Na onze buikjes vol te hebben gegeten, zijn we met de tram weer terug gegaan naar Central, om daar vervolgens met de metro weer richting Po Lam te gaan. Eenmaal thuisgekomen heeft Ming-Fei zijn spullen gepakt om met zijn neven te gaan basketballen. Ik was graag meegegaan om een balletje te gooien, maar helaas, hier in Hong Kong doen meisjes niet aan dit soort sporten, wat betekent dat ik als enige meisje daar aanwezig zou zijn. Vandaar dat ik besloten heb om lekker thuis dit verslag te typen. Nu kan ik lekker rustig een douche gaan nemen zometeen en bijkomen van de vermoeiende dag. Morgen hebben we weer een druk programma, wat maakt dat ik die rust dus flink nodig heb.

Mensen, leuk dat jullie blijven lezen! Wij hopen jullie nog vele dagen te mogen vermaken met onze verslagen, zodat jullie ook een beetje bij ons in Hong Kong zijn!

Liefs Ming-Fei en Angelique.