Rustig dagje Central en midlevels. - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Angelique Meulen - WaarBenJij.nu Rustig dagje Central en midlevels. - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Angelique Meulen - WaarBenJij.nu

Rustig dagje Central en midlevels.

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Angelique

11 Augustus 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Gisteren hebben we veel regen gehad hier in Hong Kong. Toch zijn we op pad gegaan. We zijn met de metro naar Sham Shui Po gegaan om vervolgens het paraplutje van aunt Grace te gebruiken en op zoek te gaan naar een telefoon. Ming-Fei en ik wilden allebei wel een nieuwe telefoon hebben. Na lang zoeken, hebben we deze dan ook gevonden. We hebben allebei een Iphone model A1332, maar natuurlijk wel een echte nepperd, haha. Een stuk goedkoper natuurlijk.
‘s Avonds hebben we weer ‘hot pot’ gegeten. Dit keer met andere ingrediënten. Helaas was dit minder lekker dan de vorige keer, maar het blijft leuk!

Vandaag zijn we met de metro richting Central gegaan om als eerste de langste roltrap van Hong Kong te bewonderen. Deze schijnt een kilometer lang te zijn. Het was erg relaxed om op te staan, aangezien het opwaarts ging (wat lopend erg vermoeiend is). Daarentegen moesten we op de terugweg helaas alles met de trap doen.
Hierna zijn we naar het ‘Medical Sciences Museum’ geweest. Hier vind je allerlei informatie over de medische gebeurtenissen en ontwikkelingen in Hong Kong. Denk hierbij aan de uitbraak van de SARS epidemie. Wel interessant om een keer gezien te hebben.
Vervolgens zijn we naar de Man Mo tempel gegaan. Het is een niet erg grote tempel, maar wel leuk om even te zien. Binnen in de tempel wordt veel gebeden en erg veel wierook aangestoken. Wanneer je ook binnenloopt is deze geur ook abnormaal aanwezig. Te lang binnen blijven is dan ook niet echt een optie voor ons.
Tussendoor zijn we in SoHo geweest. Dit is voor de Chinezen buitenlands. Er zijn vele verschillende kroegjes/barretjes en eettentjes in de westerse stijl. Hier hebben wij dan ook even stilgezeten. Wel erg duur in vergelijking met de local places!
Na dit alles te hebben gedaan zijn we met de Star Ferry van Central naar Tsin Sha Tsui gevaren. Dit is maar een klein stukje en is dan ook erg goedkoop (omgerekend ongeveer 0,25 euro). De Star Ferry is een stuk rustiger dan de metro. Vandaar dat we dan ook deze weg hebben gekozen. Daarbij komt dat je er ook nog eens een leuk uitzicht bij hebt. Hoewel de metro een stuk sneller is, mag de Star Ferry niet afgeschaft worden, omdat dit hoort bij de Chinese cultuur.
Bij thuiskomt hebben we het eten van gisteren (hot pot meegenomen naar huis, omdat we te veel hadden besteld!) klaargemaakt en gegeten. Ook wel een keer lekker om gewoon rustig met z’n tweeën thuis te eten.
Na dit gedaan te hebben, is de planning om zometeen naar de bioscoop te gaan hier in Po Lam. Welke film we gaan kijken, hebben we nog niet besloten!

In Tsim Sha Tsui zijn we naar het VVV-kantoor geweest om foldertjes op te halen van verschillende dingen om nog te gaan ondernemen. Er zullen dus nog genoeg reisverslagen aankomen!

Liefs Ming-Fei en Angelique.