Family. - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Angelique Meulen - WaarBenJij.nu Family. - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Angelique Meulen - WaarBenJij.nu

Family.

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Angelique

09 Augustus 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Om nog terug te komen op Cheung Chau Island. Er rijden geen auto’s. De mensen fietsen, maar je moet niet kijken hoe! Ze rijden om de haverklap tegen hekjes aan. Als er geen hekken stonden, dan waren 8 van de 10 chinezen de zee in gefietst!

Gisteren zijn we na het douchen en het schrijven van onze vorige verslag naar buiten gegaan om te dineren. Na lang zoeken en twijfelen zijn we bij een restaurant aangekomen dat ons wel goed leek. Daar hebben we gevraagd naar een engelse menukaart, anders snappen we er helemaal niks van. We kregen toen de keuze uit twee verschillende kaarten, maar we snapten niet dat we slechts 1 van de 2 kaarten konden proberen. Bij de ene kaart kon je kiezen uit een compleet gerecht, bij de andere kon je verschillende gerechten kiezen. Het leek ons wel leuk om verschillende gerechten te kunnen kiezen, dus hebben we dat maar gedaan. We kregen toen een tafel aangewezen, waarbij er een gat in het midden van de tafel zat. In dit gat werd dan een elektrische kookplaat geplaatst. Wat bleek nu? De menukaart die wij gekozen hadden was bedoeld voor “hot pot”, wat inhoudt dat je een pan krijgt met een soort soep erin! Ze hebben voor ons een standaard soort soep gekozen. Op de menukaart kan je dan verschillende gerechten kiezen om in de soep klaar te maken. Dit was heel bijzonder voor ons en we hebben dan ook erg genoten en gelachen hierom. De gerechten die wij hebben besteld waren U.S. beef, sliced chicken, wonton & beef dumplings en Udon mie. Het smaakte zeer goed en het kostte ons slechts 12 euro in totaal.

Nu maken we ons klaar om vanmiddag met Ming-Fei’s tante Grace te gaan lunchen en te shoppen en vervolgens vanavond te gaan dineren met de hele familie.