Cheung Chau Island. - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Angelique Meulen - WaarBenJij.nu Cheung Chau Island. - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Angelique Meulen - WaarBenJij.nu

Cheung Chau Island.

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Angelique

08 Augustus 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Gisteren, zondag, kwam Ming-Fei’s tante Grace langs. Ze had cadeautjes (niet alleen voor ons, maar ook voor Ming-Fei’s ouders en zus) meegebracht. Ming-Fei kreeg een waaier en ik een paraplutje, erg leuk! Hierna zijn we met Ming-Fei’s tante en neef (Tsz Tik) gaan lunchen. Daarna zijn we onze eigen weg gevolgd en hebben we de hele dag een beetje gewinkeld in de grote shopping malls, waar je lekker kunt genieten van de airco, haha! Later ‘s avonds hebben we met Tsz Tik en zijn vriendin Joanna een film gekeken thuis: A Chinese Ghost Story. Ming-Fei vond de oude versie beter dan de vernieuwde. Ikzelf vond er niet veel aan. Veel dingen zagen er nep uit. Maar goed, als de chinezen dit leuk vinden, best, haha!

Vandaag zijn we naar Cheung Chau Island geweest. We zijn van Po Lam met de metro naar Central gegaan. Vanaf hier zijn met de fast ferry (snelle boot) naar Cheung Chau Island gegaan. Op het eiland rook het erg naar vis. Het is dan ook een visserseiland. Je ziet er lokale eettentjes waar je speciale vis (levend) kunt uitkiezen om te eten. Dit hebben wij natuurlijk niet gedaan, omdat ik (Angelique) geen vis lust. Door langs het water te lopen kwamen we na ongeveer 1,7km uit bij The Pirates Cave. Hier ga je een grot in waar het erg donker is. Op het moment dat wij erin wilden gaan, waren er twee meisjes voor ons. Aangezien het zo donker was, viel het eerste meisje. Zij begon flink te schreeuwen en te roepen. Ming-Fei is toen naar binnen gegaan om te kijken of hij kon helpen. Het viel gelukkig mee en ze liep verder. Het tweede meisje durfde daardoor niet meer de grot in te gaan en liep terug naar de uitgang om het andere meisje op te wachten. Daarna konden wij de grot in gaan. Erg leuk en spannend, maar wel wat kort. Maar zeker de moeite waard om te doen! Na hier weer uit te zijn gekomen, wilden we een route nemen over een pad waar je ook op bepaalde plekken moest klimmen. Helaas, dit gedeelte was wegens werkzaamheden niet geopend. Hierna zijn we teruggekeerd naar de ferry. Dit keer namen we de langzamere ferry, zodat we op het dek konden zitten. We namen de deluxe plekken (0,70 euro meer dan een gewoon ticket). Eenmaal aangekomen op Central, zijn we weer met de metro teruggegaan naar Po Lam. We zijn hier gaan douchen en typen nu dit verhaal. Zometeen gaan we er weer vandoor om een avondmaal te nuttigen. Waar dit precies zal zijn, weten we nog niet. Waarschijnlijk zoeken we een local place, aangezien het eten daar erg lekker is.

Dit waren onze belevenissen de afgelopen twee dagen. Iets minder uitgebreid, maar ons hier vervelen doen we zeker niet!

Liefs Ming-Fei en Angelique.