Bestemming bereikt. - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Angelique Meulen - WaarBenJij.nu Bestemming bereikt. - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Angelique Meulen - WaarBenJij.nu

Bestemming bereikt.

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Angelique

03 Augustus 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Hallo vrienden en familie,

's Ochtends om 06.45u zijn Ming-Fei en ik op de trein gestapt naar Schiphol. Dit verliep voorspoedig. Vervolgens hebben wij ons ingecheckt, zijn door de gate gegaan en hebben even in een Irish Pub gezeten om wat te drinken.
Officieel zou ons vliegtuig vertrekken om 13.10u, maar door vetraging van een ander vliegtuig, moesten wij naar gate 28 in plaats van gate 10, waardoor wij een kleine vertraging opliepen. Al met al konden wij onze weg vervolgen en dus het vliegtuig instappen. De eerste reis duurde +/- 3,5 uur. We werden voorzien van eten en drinken wat goed te doen was. Helaas, de Russische stewardessen waren minder goed te doen. Er kon geen lach van af, wat niet echt leuk was. Maar goed, dat mocht onze pret niet bederven, want na de landing in Moskou konden wij onze weg vervolgen naar Hong Kong. Deze reis duurde +/- 9 uur. Dit was erg vermoeiend. Gelukkig hadden we ieder een eigen televisie waarop we de nieuwste films konden kijken. Om 09.30u Hong Kongse tijd (03.30u Nederlandse tijd), werd het tijd om te landen op het vliegveld van Hong Kong. Daar werden wij opgewacht door familieleden van Ming-Fei. Oom Angus, tante Linda, neefjes Pok Pok en Tin Long, nichtjes Tin Lam en Sum Sum. Van het kleinste nichtje, Sum Sum, kregen we cadeautjes. Ik (Angelique) kreeg een kaartje met daarop geschreven: "Welcome dear Angelique. Hope you enjoy your time in Hong Kong." Ming-Fei kreeg een kaartje met daarop geschreven: " Welcome, dear Ming-Fei. We love you." Daarnaast kregen we allebei een pakje kauwgom en kreeg ik (Angelique) nog een creme erbij. Na het kennis maken en het begroeten gingen we met de taxi naar Po Lam, waar Ming-Fei zijn neef Ztic (Jason) woont. Bij hem zullen wij de komende tijd vertoeven. Op het moment dat wij aankwamen was hij niet thuis, omdat hij moest werken. Wij zien hem pas vanavond na het werk. Na onze spullen te hebben gedumpt, zijn we met oom Angus en neefje Tin Long en nichtje Tin Lam gaan eten. Ming-Fei zijn oom heeft gelijk vele gerechten besteld (pizza, spaghetti, soep, mosselen etc.) waar we dan allen wat van konden nemen. Onze magen werden dus weer goed gevuld. Daarna hebben we wat kleine boodschapjes gedaan waaronder drinken en een Hong Kongse telefoonkaart. Nu is het de hoogste tijd om eens rustig de boel te verkennen en te gaan brunchen. We hebben nog een lange dag te gaan.

Tot de volgende keer!

Groetjes,

Ming-Fei en Angelique.

• 03 Augustus 2011 - 13:55

Jin2:

Oh wat lief en schattig van Sum Sum!

Ik had al gehoord dat de Russische stewardessen wat koud zijn. Naja, gelukkig zijn jullie veilig terecht gekomen, toch?

Chinezen = voedsel

Laat je je niet afschrikken door Tsz Tik (ja, zijn naam is nog ingewikkelder!)! :p

Nu, nog de rest van de familie zien, hahaha!

• 03 Augustus 2011 - 14:28

Marleen:

Hey Ming & An,

Goed om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen en al met een warm welkom zijn onthaald! Ik zag dat het er ook heerlijk weer is :) altijd fijn, geniet er iig van en ik lees het volgende verslag wel weer :)

xx Marleen

• 03 Augustus 2011 - 19:33

Novita:

Hahaha ... die Russische stewardessen zijn niet gewend om vriendelijk te zijn!! Stel je voor dat ze glimlachen, dan moet je volgens mij gaan uit kijken! Eh ... niet ten nadele van Russische medelander ....

Verder .... Fijn dat jullie heelhuids zijn aangekomen! Veel plezier en lees het volgende verslag met smart!

• 05 Augustus 2011 - 08:00

Nathalie :

Leuk om te lezen Angelique!
    Veel plezier!!!!